Значит так. Здесь я буду выкладывать всю мою переписку с различными товарищами из Newerth.
Сегодня получил цельный ворох писем от Django. Сообщение №1
Я:
Hi!
I'm working now on S2Mods for Savage1. Those mods export units, guns and some other stuff from savage2 to savage1
If you want it, I can give you links on them.
All possible units and human weapons are already exported. But i dont know what to do whith Hunt. bow end electrical weapons.
Джанго:
Sure would be great!
BTW i have not forgotten about your questions / interview i will get round to answering it
in a few days.
----Перевод----
От меня: Я сейчас работаю над экспортерами, которые переносят юнитов из саваг2 в саваг1.
Если хочешь, я могу дать тебе на них ссылки.
Все возможные юниты уже перенесены, еще и пушки сделаны. Правда, я не знаю, что делать с обычным луком и электрическими пушками.
От Django:
Было бы прекрасно!
Кстати, я не забыл про твое интервью, и отвечаю на него
Сообщение №2
Я:
I'll give you links on russian filestore site. I think that there won't be some problems with downloading
http://ifolder.ru/5353130 - behe
http://ifolder.ru/5353163 - catapult (very enourmus model, i dont know what to do with this bug)
http://ifolder.ru/5353264 - chaplain
http://ifolder.ru/5353309 - human weapons
http://ifolder.ru/5353362 - leg
http://ifolder.ru/5353393 - nomad
http://ifolder.ru/5353420 - predator
http://ifolder.ru/5353455 - savage
http://ifolder.ru/5353484 - shaman
http://ifolder.ru/5353557 - stalker
http://ifolder.ru/5353990 - summoner
http://ifolder.ru/5368695 - icons
You must enter a code before downloading, which shown on a picture and press "Далее". Then press on "скачать".
От Джанго:
Hey this is amazing work? Did it take long? Would you like to help us with XR?
BTW I will send you the answers to your questions later today.
----Перевод----
От меня:
Вот тебе ссылки на них:
http://ifolder.ru/5353130 - behe
http://ifolder.ru/5353163 - catapult
http://ifolder.ru/5353264 - chaplain
http://ifolder.ru/5353309 - human weapons
http://ifolder.ru/5353362 - leg
http://ifolder.ru/5353393 - nomad
http://ifolder.ru/5353420 - predator
http://ifolder.ru/5353455 - savage
http://ifolder.ru/5353484 - shaman
http://ifolder.ru/5353557 - stalker
http://ifolder.ru/5353990 - summoner
http://ifolder.ru/5368695 - icons
Ты должен будешь ввести защитный код и нажать на кнопку далее, потом на скачать.
От Django:
Разве это не прекрасная работа? Может поможешь нам с XR? (!!!)
Кстати, я тебе отправлю сегоня ответы на интервью.
Сообщение №3
Я:
Please, can you told me how to convert .s2g format to .tga and .tga to .s2g?
Джанго:
We have an application to convert them.
-----Перевод-----
Я:
Ты не мог бы мне сказать, как конвертировать tga в s2g и обратно?
Джанго:
У нас спецпрога для этот имеется.
Добавлено (15.02.2008, 22:27)
---------------------------------------------
Сообщение №4
Я:
General:
1. How much you're developing XR mod?
2. Maybe you will make an open beta-test before relaese? You define already with terms of final release?
Graphics:
1. There is a rumor in russian comunity which says that XR will improve graphics very good, and will be only ~150mb size. Is it true?
2. Will you add an option of switching on or off some spec. effects?
3. Announce please minimum and recommended system requepments.
4. Maybe you will use some sort of physics engine? And what about shaders?
Gameplay:
1. Please tell us what will you change in savage gameplay.
2. Will you remove ballists? They noticeably spoil balance.
3. You know, than the current savage engine is not perfect. One of the most worrying problems is UTF. It's very difficult to type russian words with english letters, you know
4. When i was russificating Savage, I met serious problem. It consists of some untranslateble words. For example: ... killed ... with ....
... is now available
... has been constructed
ect.
Джанго:
General:
1. How much you're developing XR mod?
There are roughly 5-6 part time developers coding and 3 part time artists
2. Maybe you will make an open beta-test before relaese? You define already with terms of final release?
We will be testing in waves of around 30 people every 2-3week and once we are ready will create an open beta.
Graphics:
1. There is a rumor in russian comunity which says that XR will improve graphics very good, and will be only ~150mb size. Is it true?
Yes we are adding shader support such as specular bloom (gloss maps) & normal maps (bump maps) to models and adding new props to bring the game update to date with other engines. We have also added new impact decals and blood pools when you are killed. The current test installer is only 104MB!
2. Will you add an option of switching on or off some spec. effects?
All new effects we add to the game will have the ability to be turned off in the game options. This means if you have an old pc XR will not affect your performance (frame rate) or your game experience. If however you have a new pc, you can experience Savage has it has never been seen before.
3. Announce please minimum and recommended system requepments.
The minimum system specification has not changed, but the recommended requirements are now:
CPU: 1.6 GHz or faster
RAM: 512Mb or higher
Video: Nvidia Geforce 6+ series / ATI Radeon 9+ series (OpenGL 2.0)
4. Maybe you will use some sort of physics engine? And what about shaders?
We currently do not have any plans to alter the physics engine but this is a possibility in the future. As I have already stated we have added shader support to the game, but are still debugging performance issues.
Gameplay:
1. Please tell us what will you change in savage gameplay.
Because balance changes are surrounded by so much controversy we will not be changing the balance of the game until after out first release and only with the full support of the community.
2. Will you remove ballists? They noticeably spoil balance.
As I have stated we will be limiting any balance changes until we release our first version of XR. What we might consider with balistas is to reduce the damage they do to units.
3. You know, than the current savage engine is not perfect. One of the most worrying problems is UTF. It's very difficult to type russian words with english letters, you know
We will be looking into support UTF8 in the near future, as the Israeli community have also asked for hebrew support in the game.
4. When i was russificating Savage, I met serious problem. It consists of some untranslateble words. For example: ... killed ... with ....
... is now available
... has been constructed
ect.
We will address this issue when we add UTF8 support because it seems it is hard coded
It's my personally question, which is not concerns to XR How can I translate 'em?
Добавлено (15.02.2008, 22:44)
---------------------------------------------
----Перевод----
1. Сколько вы уже заботаете над XR?
В основно примерно 6-5 сроков программинга и 3 для другого.
2. Вы собираетесь делать открытый бета-тест перед релизом?
Мы будем давать тестировать 20 людям каждые 2-3 недели, а потом и для всех сделаем.
Графика:
1. Ходят слухи, что XR оч сильно улучшит графику, и будет занимать совсем немного места, примерно 150мб. Это правда?
Мы добавили шейдеры 2.0, бамп и глосс мэппинг, добавили новые спец эффекты, например кровище. Сейчас мод весит всего 104мб!!
2. Можно буде отрубить некоторые спецэффекты?
Да, это будет. Если у вас слабое железо, то вы сможете отрубить некоторые спецэффекты. Ну а если у вас комп мощный, то вы просто не узнаете савагу.
3. А требования к системе?
CPU: 1.6 GHz or faster
RAM: 512Mb or higher
Video: Nvidia Geforce 6+ series / ATI Radeon 9+ series (OpenGL 2.0)
4. Может добавите физику?
Не знаю, мы пока об этом не думали. Хотя, как карты лягут, может и добавим.
Геймплэй:
1. Что нового будет внесено в геймплэй?
Мы не будем менять баланс игры до релиза. Потом будем выпускать патчики, но только в полной поддержой комьюнити.
2. Вы уберете балисты? Они сильно портят баланс!
Ка я уже говорил, мы не собираемся менять баланс до первого релиза. Но, скорее всего, урежем им урон.
3. Вы знаете, что движок саваги оч несовершенен. В частности, мне интересно узнать, как обстоят дела с UTF. А то, знаете, проблематично печатать русские слова транслитом
Мы постараемся это дело исправить в будущем, т.к. к нам уже обращалось израельское общество с тем же вопросом.
4. Ворос лично от меня: когда я русифицировал савагу, то столкнулся с проблемой. Не мог достать текст. Например:
... killed ... with ....
... is now available
... has been constructed
ect.
Как их перевести?
Мы добавим поддержку UTF8. Похоже, что эти надписи сильно закодированы.